ДОВІДКА
про стан роботи зі зверненнями громадян, що надійшли
до департаменту культури та туризму обласної військової адміністрації, закладів культури і мистецтв обласного підпорядкування
у ІІ півріччі 2024 року
На виконання Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393 «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (з урахуванням змін та доповнень), розпорядження голови обласної державної адміністрації від 01 серпня 2024 року № 685-р «Про стан роботи зі зверненнями громадян, які надійшли до обласної державної адміністрації, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування протягом першого півріччя 2024 року», наказу директора департаменту культури та туризму облвійськадміністрації від 23 жовтня 2024 року №167 «Про стан роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до департаменту культури та туризму обласної військової адміністрації, закладів культури і мистецтв обласного підпорядкування у І півріччі 2024 року», інших нормативних актів та доручень голови обласної державної адміністрації, департаментом культури та туризму облвійськадміністрації (далі – Департамент) проаналізовано стан роботи зі зверненнями громадян, які надійшли до Департаменту, закладів культури і мистецтв обласного підпорядкування у ІІ півріччі 2024 року.
Проведений аналіз свідчить, що в цілому забезпечено роботу зі зверненнями громадян. Протягом ІІ півріччя 2024 року Департаментом проведено відповідну роботу щодо забезпечення реалізації права громадянина на звернення у письмовому вигляді, на особистих прийомах, шляхом здійснення телефонного дзвінка, використання електронної пошти для написання електронних звернень.
Для практичної реалізації громадянами України права на звернення та поліпшення роботи зі зверненнями громадян у Департаменті затверджено графік особистого прийому громадян керівництвом та ведеться електронна реєстрації письмових заяв, скарг, пропозицій і звернень, що надходять на адресу Департаменту, під час особистого прийому громадян керівництвом, через Кіровоградський регіональний контактний центр та Урядову гарячу лінію.
Всього у ІІ півріччі 2024 року до Департаменту надійшло 12 звернень (у ІІ півріччі 2023 року зареєстровано 23 звернень).
Усі звернення громадян було розглянуто в установлені терміни, по кожному з них надані своєчасні відповіді. За результатами розгляду звернень, скарг та пропозицій питання вирішено позитивно – 3 (25%), роз’яснено – 8 (66,6%), вживаються заходи – 1 (8,3%).
Звернення надходили від громадян, які проживають в містах Кропивницький, Олександрія, Чернігов; Голованівська та Новоукраїнська територіальна громада, а також Рівненська область.
Звернення були зареєстровані через:
на електронну пошту (3, або 25%);
особисто від громадян на адресу Департаменту, в тому числі на електрону пошту (3, або 25%);
за допомогою засобів телефонного зв’язку (2, або 16,6%);
особистий прийом (4, або 33,3%).
Звернення надходили з питань культури, туризму та культурної спадщини. Основними темами для розгляду у зверненнях були питання щодо:
відбудови архітектурної пам’ятки;
вступна компанія Кропивницького музичного фахового коледжу;
діяльності сільського клубу;
проведення конкурсів, фестивалів;
оцінка та реставрація колекції старовинних тренажерів;
оформлення документації на земельну ділянку;
організація та проведення заходів;
фінансування діяльності творчих спілок та ін.
Звернення надійшли до Департаменту з невизначеними категоріями авторів (12, або 100%). Звернень від багатодітних родин, учасників ліквідації аварії на ЧАЕС, підприємців, військовослужбовців та інших категорій осіб не зареєстровано.
На належному рівні була організована робота щодо проведення особистого прийому громадян керівництвом Департаменту згідно графіку.
З метою упередження звернень громадян для вирішення нагальних проблем діяльності закладів, керівництво та спеціалісти Департаменту постійно зустрічаються з трудовими колективами закладів культури і мистецтв обласного підпорядкування.
Також, проаналізовано стан роботи із зверненнями громадян у закладах культури обласного підпорядкування.
Протягом ІІ півріччя 2024 року проведено відповідну роботу щодо забезпечення реалізації права громадян на звернення в усному та у письмовому вигляді, на особистих прийомах, шляхом здійснення телефонного дзвінка, використання електронної пошти для написання електронних звернень.
Так, у ІІ півріччі 2024 року до закладів культури надійшло 124 звернень, що на 15 звернень більше ніж в аналогічному звітному періоді (у ІІ півріччі 2023 року зареєстровано 109 звернень).
Усі звернення громадян було розглянуто в установлені терміни, по кожному з них надані своєчасні відповіді. За результатами розгляду звернень, скарг та пропозицій питання вирішено позитивно – 119, роз’яснено – 5.
Звернення надходили від громадян, які проживають у містах Черкаси, Львів, Київ, Миколаїв, Кропивницький і Волинська область.
Звернення надходили з питань:
організації навчального процесу;
видача довідок та поповнення облікового переліку елементів НКС;
проведення спільних культурно-просвітницьких заходів;
роботи з внутрішньо переміщеними особами;
діяльності закладів культури;
відвідування закладів культури на безоплатній основі для пільгових категорій;
розробки проектів реорганізації простору бібліотек;
організації освітніх заходів, майстер-класів, дозвілля для дітей;
спільної волонтерської та благодійної діяльності та ін.
Звернень від осіб з інвалідністю, багатодітних родин, ветеранів праці, російсько-української війни та дітей війни, учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від наслідків Чорнобильської катастрофи не зареєстровано.
Звернення надходили з невизначеною категорією людей – 108, від працюючих – 5, від пенсіонерів – 1, представників творчих спілок та мистецької спільноти – 10.
На належному рівні була організована робота щодо проведення особистого прийому громадян керівництвом закладів. Так, на особистому прийомі громадян керівництвом обласних закладів культури у ІІ півріччі 2024 року прийнято 52 особи, що на 11 осіб менше ніж у аналогічному періоді (у ІІ півріччі 2023 року було прийнято 63 особу).
Основними темами для розгляду були:
проведення освітніх заходів та культурно-дозвіллєвих заходів для дітей;
надання приміщення для мистецьких заходів;
надання інформаційної допомоги;
організація концертної, виставкової діяльності та заходів з психологічної підтримки та ін.
До Кропивницького музичного фахового коледжу у звітному періоді 2024 року звернень не надходило.
Відповідно до вищевикладеного, керівництву, спеціалістам Департаменту, керівникам закладів культури обласного підпорядкування у І півріччі 2025 року:
тримати на особистому контролі розгляд звернень громадян та їх позитивного вирішення;
забезпечити проведення особистого прийому громадян та особистого виїзного прийому відповідно до затверджених графіків;
продовжити проведення щоденного моніторингу звернень громадян, постійне впровадження заходів щодо виявлення проблемних питань мешканців міст та районів області з метою упередження надходження повторних та неодноразових звернень;
установити дієвий контроль за повним, кваліфікованим і об’єктивним розглядом звернень громадян, додержанням встановлених законодавством термінів їх розгляду та своєчасним наданням відповідей авторам звернень;
особливу увагу приділяти розгляду звернень пільгових категорій громадян;
щокварталу у засобах масової інформації та на офіційних веб-сайтах установ оприлюднювати узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян, вирішення порушених у них питань.