17 квітня 2025 року у м.Києві за підтримки Програми розвитку ООН та фінансування Уряду Японії відбувся захід “Конструктор туристичних стратегій: практичний інструмент для швидкого відновлення громад”, що зібрав представників Міністерства розвитку громад та територій України, обласних адміністрацій, громад, міжнародних партнерів та бізнесу.

  • Подія стала фінальним етапом серії регіональних воркшопів, присвячених розробці локальних стратегій розвитку туризму. Особливістю заходу стала публічна презентація туристичних стратегій п’яти пілотних громад — Ірпеня, Космача, Вилкового, Острога та Решетилівки. Стратегії цих громад розроблялись за допомогою спеціального інструменту “Конструктор туристичних стратегій”, створеного за підтримки ПРООН в Україні, фінансування уряду Японії та реалізованого в межах партнерства між згаданими учасниками та Міністерством розвитку громад та територій України. У рамках реалізації цього проекту було проведено низку навчальних воркшопів у громадах, які стали основою для розробки перших локальних стратегій.
  • “Відновлення – це не лише про відбудувати зруйноване, це також про залучення інвестицій, розвиток громад. Туризм у світі складає значну частку ВВП, Україна ж має значний потенціал у сфері розвитку туризму, особливо локального. Тому наше завдання дати громадам інструменти для розвитку, підтримати їх на цьому шляху. Але найголовніше – це реалізувати створені стратегії та отримати реальні результати у вигляді нових робочих місць, сплачених податків та збільшення туристичної привабливості регіонів”, – заявила Перша заступниця Міністра розвитку громад та територій Альона Шкрум.
  • У рамках заходу відбулася панельна дискусія щодо можливостей синергії держави, бізнесу та громади. Спікери поділились практичними кейсами, інсайтами з досвіду взаємодії з громадами, а також баченням перспектив розвитку регіонального туризму. Зокрема, до дискусії приєднались заступниця голови Київської обласної державної адміністрації Жанна Осипенко, заступник голови Рівненської обласної державної адміністрації Олександр Кохан, засновник пекарні “Витач” Олександр Собко, Максим Узол та Ольга Манько – тревел-інфлюенсери, журналісти, автори проєкту про подорожі і дослідження України.
  • У рамках заходу відбулась стратегічна сесія зі створення загальнонаціональної Стратегії розвитку туризму на наступні п’ять років. Планується, що документ стане основою для координації зусиль держави, регіонів і міжнародних партнерів у цій сфері.